Zarządca nieruchomości nie tylko dba o czystość

Zarządca nieruchomości nie tylko dba o czystość

Do obowiązków każdej wspólnoty mieszkaniowej należy między innymi wybranie zarządu, którego obowiązkami będą wszelkie prace związane z prowadzeniem nieruchomości i dbaniem o jej odpowiedni stan. Jak się jednak często zdarza, taki zarząd z reguły decyduje się na przekazywanie tych obowiązków osobom trzecim – zarządcom nieruchomości. Co jednak należy do ich dokładnych obowiązków i dlaczego? Po pierwsze, każdy zarządca nieruchomości odpowiedzialny jest za wiele kwestii dotyczących utrzymania odpowiedniego poziomu czystości wewnątrz i na zewnątrz budynku, kontrolowania stanu technicznego wszelkich instalacji poprowadzonych w danej nieruchomości oraz zapewnienia właściwego poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak zdawać sobie sprawę z faktu, iż czystość oraz sprzątanie to nie jedyne obowiązki zarządcy. Taka osoba czy firma odpowiedzialna jest również za prowadzenie szczegółowej dokumentacji, w której dokładnie wyszczególniony jest sposób zarządzania nieruchomością. Taka dokumentacja powinna zawierać nie tylko techniczne dane, lecz także te o finansowym charakterze. Ponadto, jeśli zarządca nieruchomości zostanie do tego upoważniony w umowie, może reprezentować daną wspólnotę przed różnego rodzaju urzędami administracji publicznej czy nawet sądami, a także usługodawcami czy innymi kontrahentami.